Być jak Ignacy – sprawozdanie

Obecny rok szkolny jest wyjątkowy. Wszyscy to odczuliśmy, zarówno uczniowie, nauczyciele, jak i rodzice.

Wbrew wszelkim przeciwnościom jedna z klas pracowała podwójnie.
Na szczególną pochwałę zasługuje klasa 5 ze Szkoły Podstawowej w Sławacinku Starym. Od października uczniowie uczestniczyli w projekcie „Być jak Ignacy”. Hasłem przewodnim ostatniego IV etapu był „Wirtualny świat”.  

W tym etapie uczniowie poznali m.in. techniki wykorzystywane
w produkcji filmów oraz technologię wirtualnej rzeczywistości. Dowiedzieli się, jak powstają filmy 3D i gry komputerowe oraz czym jest sztuczna inteligencja. Podczas spotkań uczniowie rozwiązywali quizy, zadania oraz konstruowali roboty. Przypomnieli sobie również zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sieci.  

Ponadto „piątaki” uczestniczyły w szczególnej lekcji matematyki, podczas której poznały  programowanie. Zajęcia przeprowadził online pracownik bialskiego Multicentrum. Uczniowie dowiedzieli się, jak można napisać algorytm do obliczania NWW i NWD w programie Scratch, a następnie sami tworzyli podobne algorytmy przydatne w rozwiązywaniu zadań matematycznych.

 Do realizacji projektu po raz kolejny aktywnie włączyła się zerówka szkolna, grupa „Motylki” pod kierownictwem Pani Małgorzaty Zmysłowskiej – Siemakowicz. Uczniowie podczas zajęć rozmawiali o sztucznej inteligencji, oglądali filmy edukacyjne, dyskutowali na temat „Robotów, które pomagają ludziom”
oraz w grupach programowały Ozoboty.

Opiekunem koła była Agata Wiercińska – nauczyciel matematyki.